Home    GrapesNasyid    Tv Malaysia    Indonesia Movies Online    Ceramah    Listen Radio    Berita    Filem Melayu  

Sunday, December 28, 2008

Al-Gebra : Aku Rela


Telah ku rela nama dan diri
Menjadi sasaran Kerana cinta
Aku berkorban
Telah ku rela, segala tomahan
Bermahajarela kerana cinta
Aku terpaksa..

Kerana cinta jua aku berbicara
Dengan nada resah terluka
Meluah rasa, meluah fakta
Mencedera jiwa
Semuanya kerna cinta

Biar ku tanggung rasa derita
Asalkan agama selamat akhirnya
Yang membantah hanya berfalsafah
Kerana bimbang suapan harian
Dengan menjual nama tuhan
Lalu kebenaran disingkirkan
Demi hidangan beliau pendustaan
Namun aku yang sengsara zahirnya
Redha telah pun penuhi jiwa
Dalam keletihan ini aku bahagia
Kerana pada kebenaran itulah terasa
Nikmat syurga..

Puisi Dr.Maza (Bekas Mufti Perlis)

Download